Bestellen, Verzenden & retourneren, Special Order
FAQ:
Ik heb de bestelling geplaatst, wat nu?
Hoe is de afhandeling va een bestelling binnen Nederland?
Kan ik bestellen vanuit een land anders dan Nederland?
Kan ik de bestelling retourneren?
1 Bestel procedure:
Artikelen kun je bestellen door ze met “Bestel Nu” in het winkelwagentje te plaatsen. In het winkelwagentje kun je de aantallen eventueel aanpassen door het getal te veranderen en “Update Winkelwagen” aan te klikken.
Je kunt dan verder winkelen, of via de “Ga door naar Afrekenen” knop naar het afrekenen gaan.
Bij afrekenen kun je inloggen als je al een klantenkaart hebt of je registreren als nieuwe klant.
Na het inloggen zie je de Verzend Informatie. Hier kun je het afleveradres wijzigen en de verzendmethode kiezen (alleen voor bestellingen met Nederlands afleveradres).
Vervolgens kom je bij de Factuur Informatie. Hier kun je het factuur adres aanpassen.
In de laatste stap zie je ter controle alle gegevens en kan de bestelling bevestigd worden.
Na het bevestigen van de bestelling ontvang je automatisch een email waarin de bestelde onderdelen, het verzendadres, het factuuradres en eventuele opmerkingen vermeld staan.
Wij verzoeken je de gegevens op juistheid te controleren. Mocht er onverhoopt iets niet correct zijn neem dan contact met ons op via email: info@Retro-Audio.nl.
Je bestelling wordt vervolgens door ons in behandeling genomen.
2 Vervolg Bestelling
Bij binnenkomst van de bestelling controleren wij of de onderdelen op voorraad zijn, hoe lang de levertijd zal zijn en of de gekozen verzendmethode mogelijk is, (afhankelijk van formaat en gewicht van de bestelling).
Indien noodzakelijk wordt de bestelling aangepast.
In een email laten wij weten wat de verwachte levertijd zal zijn. Met deze email ontvang je tevens de factuur.
Je hoeft pas te betalen nadat je de factuur hebt ontvangen!
3 Verzendmethoden
Bestellingen worden uitsluitend na vooruitbetaling van het volledige orderbedrag geleverd. Houdt u er rekening mee dat het soms enkele dagen kan duren voor het bedrag op onze rekening is bijgeschreven.
Onderdelen die speciaal voor u besteld worden (Special Order Artikelen) dienen altijd vooruit betaald te worden.
In principe wordt alleen met pakketdiensten verzonden. Dit geldt ook voor kleine onderdelen die mogelijk in een enveloppe passen. De reden is dat zendingen via pakketdiensten een tracking nummer krijgen waarmee de bestelling te volgen is.
Mocht de bestelling in een enveloppe verzonden kunnen worden (max 38x26,5x3,2cm) dan doen we dat als daar via email om verzocht wordt (dit is alleen mogelijk voor zendingen binnen Nederland!). Je kunt dit aangeven via email na het plaatsen van de bestelling. Wij passen dan de verzendkosten aan (minimaal €5,50), of crediteren het teveel betaalde indien gekozen is voor betaling via iDEAL.
Let op: Retro-Audio kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het onverhoopt verloren of beschadigt raken van een bestelling verzonden in een enveloppe.
Voor het leveren van bestellingen zijn drie mogelijkheden:
Verzenden met betaling middels via iDEAL of Bankoverschrijving
Deze optie kost €9,50 en is mogelijk voor pakketten tot max. 30 kg.
(Wij zijn gebonden aan maximale afmetingen. Indien deze overschreden worden zullen extra verzendkosten in rekening worden gebracht. Sommige onderdelen kunnen niet verstuurd worden en dienen afgehaald te worden aan onze afhaalbalie in Putten).
Je kiest voor betaling via iDEAL of Bankoverschrijving.
Bij betaling van iDEAL wordt de bestelling zo snel mogelijk in behandeling genomen.
Bij betaling middels bankoverschrijving ontvang je van ons de factuur per email. Vervolgens maak je het totaalbedrag van de order over, onder vermelding van het ordernummer, naar het bankrekeningnummer van Adams Classic Cars.
Nadat de betaling door ons is ontvangen, verzenden wij de bestelling zodra deze compleet is. Per e-mail ontvang je een tracking nummer waarmee de zending online te volgen is.
Indien wij binnen 7 dagen geen betaling en/of reactie hebben ontvangen, wordt de bestelling geannuleerd.
Zelf je bestelling afhalen (geen bijkomende kosten)
Je kunt je bestelling ook bij ons afhalen. Je kunt contant of met PIN betalen of het factuurbedrag van tevoren betalen via iDEAL of overmaken op onze bankrekening, na ontvangst van de factuur. Het bedrag dient bijgeschreven te zijn voordat de bestelling geleverd wordt.
Let Op:
We accepteren geen 200 of 500 Euro biljetten!
Onderdelen worden pas gereserveerd nadat wij de betaling hebben ontvangen. Het is dus mogelijk dat iets dat nu op voorraad is na verloop van tijd uitverkocht is!
Special Order Artikelen worden pas besteld nadat de betaling is ontvangen! Ook als PIN/Contant is geselecteerd bij het plaatsen van de bestelling.
De afhaalbalie is op afspraak geopend. Op de nieuwspagina vind je actuele informatie over een bezoek.
4 Buitenland
Retro-Audio heeft het exclusieve importeurschap voor Nederland en Belgie. Buiten Nesrland en Belgie worden geen leveringen gedaan.
5 Levertijden:
Bij ons op voorraad: binnen Nederland 1-6 werkdagen
Vanwege de feestdagen wordt er van 24 december tot en met 1 januari geen pakketten verstuurd. Bestellingen geplaatst in die periode worden 2 januari afgehandeld.
Levertijden zijn mede afhankelijk van hoe snel wij je betaling ontvangen en de doorlooptijd bij de pakketdienst.
Indien een artikel niet op voorraad is wordt deze door ons besteld. Wij zijn voor de levertijd dan afhankelijk van oa. onze leveranciers en de transporteur. Wij proberen de levertijd altijd zo kort mogelijk te houden maar zijn niet verantwoordelijk voor externe invloeden.
Special Order artikelen dienen altijd vooruit betaald te worden en kunnen niet worden geannuleerd of geretourneerd.
Bij ons niet op voorraad / speciale bestellingen:
Indien een artikel niet voorradig is de levertijd normaal gesproken 2-12 weken mits voorradig bij de leverancier.
Let Op:
Mocht er iets voor je op nalevering staan dan geldt altijd dat wij de bestelling opsturen zodra het bij ons is binnengekomen!
Het is helaas niet mogelijk een exacte leverdatum aan te geven als het bestelde bij de leverancier(s) op nalevering staat!
6 Retourneren
Hieronder staan een aantal stappen en voorwaarden voor het retourneren van goederen geleverd aan consumenten (particulieren).
Neem altijd eerst contact op via de mail: info@Retro-Audio.nl.
U krijgt van ons een retourformulier en een retournummer die u op dit formulier kunt aangeven. Op het retourformulier staan ook aanvullende instructies m.b.t. het retour sturen.
Manco’s, foutieve leveringen, of beschadigingen dienen binnen 3 dagen na ontvangst aan ons gemeld worden, daarna is reclamering en/of schademelding niet meer mogelijk!
Bij ontvangst van het pakket dient altijd de staat en de inhoud van het pakket direct gecontroleerd te worden.
Bij vermoeden van schade het kan het pakket worden geweigerd, of dit kan worden aangetekend bij de vervoerder die u het pakket overhandigd. Zonder deze melding is geen reclamering mogelijk!
De retourzending moet aantoonbaar verzonden zijn binnen 14 dagen na ontvangst. Voor retourzendingen verzonden na 14 dagen na ontvangst crediteren wij niet meer het volledige bedrag!
Wij accepteren geen retourzendingen van:
- Special Orders: In de informatie van het artikel en/of op de factuur staat bij het artikel: Special Order / [SO].
Special Orders zijn speciaal voor u geïmporteerd, bewerkt of gemaakt, deze kunnen wij niet retourneren en zijn geen voorraadartikelen.
- Gemonteerde onderdelen: Bij sporen van montage of demontage nemen wij deze goederen niet retour. Als het onderdeel defect is dan graag aangeven wat er niet werkt. Ga het onderdeel niet uit elkaar halen, dan vervalt de garantie.
Retourneren in onbeschadigde verpakking! (Als wij opnieuw moeten verpakken wordt maximaal 80% gecrediteerd.) Het geretourneerde product moet “weer verkoopbaar” zijn.
Uw retour gestuurde goederen worden binnen maximaal 3 weken behandeld na aflevering bij Retro-Audio.
Creditering bij retournering
Als u binnen de voorwaarden goederen retour stuurt crediteren wij volgens onderstaande tabel.
Binnen 14 dagen |
100% |
Het bedrag wordt op uw rekening gestort. |
Tussen 14 dagen en 2 maanden |
80% |
Het bedrag wordt op uw rekening gestort. |
Na 2 maanden |
0% |
|
Special Order Artikelen [SO] zijn artikelen die niet tot onze standaard voorraad horen en pas dan besteld worden bij onze leverancier als wij er de betaling voor hebben ontvangen.
Of het een Special Artikel [SO] betreft wordt aangegeven in de omschrijving van het artikel en/of vermeld op de factuur.
Ben je niet zeker of het artikel dat je wilt bestellen de juiste is, neem dan contact met ons op voordat je het bestelt!
Bijvoorbeeld om zeker te zijn dat het artikel geschikt is voor jouw toepassing, of dat de correcte uitvoering/kleur besteld wordt.
Als de betaling is ontvangen wordt de bestelling in behandeling genomen en kan het artikel niet meer geannuleerd of geretourneerd worden!!